جامع ترين بانك اطلاعات مشاغل كشور جامع ترين بانك اطلاعات مشاغل كشور .

جامع ترين بانك اطلاعات مشاغل كشور

آكوستيك در معماري ساختمان

آكوستيك

ميزان صداي موجود، چه از محيط پيرامون يا از فعاليت‌هاي دروني يك فضا تأثير مهمي بر آسايش افراد ساكن مي‌گذارد. از اين رو موضوع آكوستيك در فضايي كه انسان در آن زندگي يا فعاليت مي كند بسيار بااهميت است.

آكوستيك چيست؟

عمده تلاش در اين موضوع حذف صداهاي غيرمفيد و نامطلوب است. يكي از مشكلات عديده در بحث آكوستيك فضا، پديده رزونانس (تشديد) است كه معمولا اين پديده در فضاهاي وسيع‌تر به‌ويژه در سالن‌هاي سينما، سخنراني و آمفي‌تئاترها اتفاق مي‌افتد. اين پديده فيزيكي در يك فضاي همگاني اتفاق مي‌افتد كه در آن امواج صوتي پس از توليد از يك منبع، در محيط منتشر مي‌شوند و پس از برخورد با جداره‌ها توليد گره و شكم مي‌نمايند كه در نقاط گره صدا به‌صورت قوي و در نقاط شكم، ضعيف شنيده مي‌شود.


برچسب: آكوستيك چيست، آكوستيك ساختمان، پديده آكوستيك در معماري، سه روش ايجاد آكوستيك، عوامل ايجاد اكوستيك، نقش آكوستيك در معماري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۰۰:۵۸ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

ورق دكرا، ورق كينگستون و تحولي نو در سقف‌هاي شيرواني منازل

ورق دكرا، ورق كينگستون و استفاده از آن در طراحي كلاسيك سقف Kingston (سقف طرح سفال) با ظاهري جذاب آن را از بسياري از سيستم‌هاي سقفي متناسب با هر سبك معماري متمايز مي‌كند. علاوه بر اين، كليه طرح‌هاي كينگستون با ضمانت 50 ساله پشتيباني مي‌شود.

ورق دكرا، ورق كينگستون در حال حاضر در طراحي كلاسيك سقف‌هاي شيرواني استفاده مي‌شود و استفاده از آن در طرح‌ها و رنگ‌هاي مختلف گسترش يافته است، اما ممكن است در برابر طوفان‌ها و وزش باد شديد مقاومت چنداني نداشته باشد يا گرماي زيادي را به خانه منتقل كند. در اين مقاله مي‌خواهيم سقف شيرواني را بررسي كنيم كه توانست بسياري از اين مشكلات را برطرف كند. علاوه بر اين كه زيباست، از استحكام و قابليت اطمينان بالايي برخوردار است و از همه مهمتر قيمت ورق كينگستون مناسب. اينك به بررسي سقف سنگريزه‌اي مي‌پردازيم.


برچسب: ورق دكرا، ورق كينگستون، رنگبندي تايل كينگستون، قيمت ورق كينگستون، هزينه اجراي سقف كينگستون، قيمت ورق دكرا، قيمت پوشش سقف دكرا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۷:۴۸ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

معماري چوبي چيست؟

تا زمان شناخت عناصر سازه اي شناخته شده از آهن در اواخر قرن هجدهم، چوب تقريبا تنها مصالح قابل دسترس براي ساختار و پيكربندي سازه بود، يا براي بخش هايي از ساختمان همانند ستون ها، خرپاها، تيرهاي كف كه قابليت تحمل تنش و خمش را داشتند. انواع بسياري الوارهاي معماري چوبي در ساختمان هاي متعدد مورد استفاده اند كه از مشخصات ويژه اي برخوردارند. الوارهاي چوبي قابل طبقه بندي به دو گروه هستند چوب هاي نرم و چوب هاي سخت. چوب هاي نرم تمامي برگرفته شده از مناطق درختان هميشه سبز و چوب هاي سخت برگرفته شده از مناطق درختان پهن برگ هستند. در اقليم هايي كه درختان بخشي از پوشش گياهي سبز هستند از دوران باستان، چوب به عنوان مصالح ساختماني بومي و سنتي مورد استفاده قرار مي گرفت. در قديمي ترين فرم هاي ساختماني از الوارهاي چوبي بدون كوچك ترين تغييري در شكل و فرم استفاده مي كردند.


برچسب: معماري چوبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۳:۴۴ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

درب هاي نامرئي: چگونه درب را درون پروژه با ظرافت پنهان كنيم؟

گاهي مواقع يك درب مي تواند سردرد بزرگي در طراحي پروژه باشد. به يك نماي مستمر و ممتد و تميز فكر كنيد... وجود يك در وسط نما مي توانيد وضوح طراحي را از بين ببرد. يك درب حتما نبايد از پنل هاي چوبي يا دستگره هاي برنجي باشد كه ما به طور عرف از آنها بهره مي بريم. اما چه ميشد اگر درب به طور كامل از ديدگان ما ناپديد گردد؟ همه ما نسبت به مسيرها و اتاق هاي مخفي در خانه هايمان آشنايي داريم. اما براي اينكه بتوانيم آن فضاي مخفي را درست تعريف كنيم، درب ورود و خروج هم بايد مخفي شود.


برچسب: درب هاي نامرئي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۲:۳۳ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

معرفي مسجد فهرج، كهن ترين مسجد ايران

قديمي ترين مسجد ايران به دوران قبل از اسلام باز مي گردد.
قديمي ترين مسجد تاريخي ايران در روستاي فخرج واقع شده و قدمت آن 1400 سال است. برخي از مورخان، مسجد طاريانه را قديمي ترين مسجد ايران مي دانند، اما برخي مسجد فخرج را قديمي ترين مسجد تاريخي ايران مي دانند. مسجد جامع فهرج اكنون زنده و خوب است، دعاي نماز را مي توان از مناره مسجد شنيد و نماز در آنجا برگزار مي شود.
فخرج آب و هواي بياباني گرم و خشك 25 كيلومتري يزد، بزرگراه يزد - كرمان، در قلب كوير است.


برچسب: روستاي فهرج، عبادتگاه باستاني يزد، فهرج، قدمت مسجد فهرج، كهن ترين مسجد ايران، محراب مسجد فهرج، مسجد تاريخي فهرج، مسجد جامع فهرج، مسجد فهرج يزد، معماري مسجد تاريخي فهرج، نخستين مسجد ايراني، نمونه مسجد ايراني،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۱:۲۷ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

بناي حمام، نشان تمدن و يك جانشيني ( پارت 2)

گرمخانه

گرمخانه، فضاي اصلي حمام را تشكيل مي دهد. حوضچه اي پر از آب ولرم در نزديكي ورودي گرمخانه قرار داشت كه چاله حوض ناميده مي شد، تازه واردان پاهاي خود را در آن برده و شست و شو مي‌دادند. در سطح هم كف،در مدخل ورودي به گرمخانه كه كف حمّام بود، با تخته سنگ هاي يكنواخت و زيبايي سنگفرش شده بود كه عموماً داراي چند ستون سنگي و سقف گنبدي طاق و چشمه بود. در سقف هر طاق تعداد زيادي شيشه بود. در كنار سنگفرش هاي كف حمّام جوي هاي كوچك شيب‌داري قرار داشت كه از سنگ ساخته شده بود و فضولات و آبهاي اضافي را به خارج و فاضلاب حمل مي‌كرد. خزينه‌ها مقابل درب ورودي گرمخانه ساخته مي‌شد و براي بچه‌ها آب ولرم و براي بزرگ ترها آب گرم داشت.


برچسب: بناي حمام، تاريخچه حمام، حمام سنتي ايران، حمام هاي ايران، ساخت حمام، فضاهاي حمام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۹:۵۵ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

بناي حمام، نشان تمدن و يك جانشيني ( پارت 1)

تاريخچه اولين حمام ها

تاريخچه اولين حمام ها در خارج از ايران طبق اسناد كتبي موجود، به بيش از دو هزار سال پيش از ميلاد عيسي مسيح (ع) برمي گردد. به استناد كتب تاريخي موجود، جزيره اي به نام كرت دو هزار سال پيش از ميلاد مسيح از چنان تمدن والايي برخوردار بود كه تمامي منازل مسكوني (اعم از خانه ثروتمندان و فقرا) مجهز به حمام آب گرم روان بودند.

حمام، در تاريخ ايران قدمتي سه هزار ساله دارد. نظافت و پاكيزگي از ديرباز جزو اصول و آيين اعتقادي و مذهبي ايرانيان به شمار مي رفت. غسل كردن در آيين زرتشتي، يكي از شروط شركت در مراسم هاي مذهبي بود. قدمت ساخت حمام در ايران به پيش از دوره فرمانروايي هخامنشيان برمي گردد. پس از اسلام آوردن ايرانيان، حمام كردن به عنوان يكي از فرايض ديني مورد توجه ايرانيان قرار گرفت.


برچسب: فضاهاي حمام، قدمت حمام، گرمابه، مصالح حمام، معرفي حمام هاي عمومي، معماري حمام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۸:۲۶ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

اشنايي با معماري در عصر تغيير اقليم

هدف اين نوشتار ارائه اصول معماري در عصر تغيير اقليم است. ضرورت اين امر از آنجا ناشي ميشود كه نرخ گرم شدن كره زمين، افزايش يافته است. به طور علمي اثبات گرديده است كه انسان و فعاليت هاي او موجب افزايش تراكم جو ي گازهاي گلخانه اي شده است و همين امر مسبب اثر گرمايش جهاني است. گستردگي مشكل گازهاي گلخانه اي به حدي است كه به منظور كاهش خطرات تغيير فاجعه آميز اقليم، نياز توقف افزايش تراكم آن كه به وسيله سوختن انرژيهاي فسيلي توليد مي شود ، احساس مي گردد و بشر نياز دارد كه به سرعت از استفاده گاز گلخانه اي حاصل از سوخت فسيلي ، به سمت وابستگي بيشتر به انرژي تجديدشونده پاك، حركت كند.


برچسب: دسترسي خورشيدي شهري، تغيير اقليم، طراحي خورشيدي ايستا، سيستم خورشيدي پويا، گرمايش و سرمايش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۶:۲۲ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

تاريخچه شكل گيري شهر مسكو به روايت جيمز موريس

در متون تاريخي براي نخستين بار در سال 1147 به مسكو اشاره شده، هر چند چنين به نظر مي‌رسد كه به علت جاذبه خاص مكاني اين شهر كه بر روي نقطه مرتفعي در كنار رودخانه مسكوا و مسلط بر آن ساخته شده، مي بايستي قدمت شهر بيش از اين باشد. در سال 1147 يوري دولگوروكي پرنس سوزدال در زمين‌هاي مرتفع شمال و ساحل چپ رودخانه مسكوا كه 130 فوت از سطح رودخانه ارتفاع داشته و محل تلاقي جريان اصلي مسكوا و يك شاخه فرعي آن نگلينائيا بود، قلعه‌اي بنا نمود. نخستين اسكان اين محل، كه پيرامون آن در سال‌هاي 58-1156 پرچيني با چوب بلوط ساخته شده بود، منطقه‌اي به وسعت 10 آكر در غرب اين پشته خاكي را اشغال مي نمود.


برچسب: مسكو، كرملين، جيمز موريس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۵:۲۸ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

آشنايي با معماري حبابي

در بيان معماري «حباب، معماري هواست: سازه بادي كه با عضو نازكي پوشيده شده و در حفره هاي ساختمان جاي گرفته و سراسر سازه از بالا تا پايين را پوشانده است؛ حباب ها فضاي نرمي را در داخل و سازه ي سختي را در خارج به وجود آورده اند كه سبب شده فضاي موجود و فضاي جديد با يكديگر تركيب شوند.». ايده ي حباب ها الهام بخش كاربرد خلاقانه ي مصالح بوده تا محيطهاي معماري حبابي كه تا به حال از لحاظ سازه اي طراحي نشده و يا فاقد كيفيت تجربي هستند.

تاريخچه معماري حبابي

در سال ۱۸۸۷ – نه سال قبل از ساخت نخستين سازه المپيك در آتن توسط فيزيكدان لرد كلوين- چيزي كه كلوين از خود پرسيد اين بود كه اقتصادي ترين روش براي تقسيم كردن فضا به سلولهاي مساوي چيست تا كمترين سطح در بين آن ها ايجاد شود. كلوين چنين راه حلي را ارايه كرد كه سلول ها بايستي همانند حبابهاي صابون داراي اشكال چهارده ضلعي باشند.


برچسب: معماري حبابي، موزه هيرشورن، مكعب آبي، نيكولاش گريمشاو،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۰:۳۷ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: نظرات (0)