جامع ترين بانك اطلاعات مشاغل كشور جامع ترين بانك اطلاعات مشاغل كشور .

جامع ترين بانك اطلاعات مشاغل كشور

بيوگرافي چارلز جنكس؛ مورخ معماري پرآوازه ( بخش سوم)

آثار چارلز جنكس

چارلز جنكس به عنوان يكي از بزرگترين نظريه‌پردازان حوزه معماري، آثار بسياري از خود بر جاي گذاشته است كه عمدتا كتاب‌هايي در رابطه با نظريات نوين وي هستند. چارلز جنكس من جمله معدود معماراني به شمار مي‌رود كه عليرغم مطرح كردن تئوري‌هاي متعدد، آثار معماري چندان زيادي از خود برجاي نگذاشته است و بيشتر وقت خود را به مطالعه و تحليل آثار ساير معماران نامدار مي‌گذراند. همين امر سبب شد كه اين معمار بتواند با فراغ خاطر و بي‌طرفي، نظريه‌پردازي و نگارش كتاب‌هايي بپردازند  كه اهم آنها به شرح زيرند:

-جنبش مدرن در معماري  (Modern Movement in Architecture)

-معماري پرش كيهاني  (The Architecture of The Jumping Universe)

-كتاب ۵ معمار بزرگ نيويورك  (The New York Five)

-زبان معماري پست مدرن  (The Language of Post Modern Architecture)

-مدرن متاخر  (Late Modern)

-پست مدرنيسم چيست؟ What is Post Modernism))


برچسب: بيوگرافي چارلز جنكس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۵:۰۳ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

بيوگرافي چارلز جنكس؛ مورخ معماري پرآوازه ( بخش دوم)

جنكس، متولد 21 ژوئن سال 1939 در بالتيمور، مريلند، پيش از تحصيل در رشته ي معماري در مدرسه ي عالي طراحي هاروارد، مدرك خود در رشته ي ادبيات انگليسي را از دانشگاه هاروارد دريافت نمود.

پس از فارغ التحصيلي در سال 1965، او به انگلستان نقل مكان كرد، و در دانشگاه لندن به مقام دكتري مورخ معماري نائل شد. در دوره هاي تحصيلي خود، او زير نظر منتقدان معماري مدرن همچون زيگفريد گيديئون و رينر بنهام آموزش ديد.

پايان نامه ي دكتري جنكس، به كتابي چاپ شده توسط او در سال 1972 به نام جنبش هاي مدرن در معماري بدل گشت. او سپس در پي نوشتن زبان معماري پست مدرن، ناپايداري و تغيير پذيري سبك هاي معماري پس از مدرنسيم را دسته بندي كرده و مورد بررسي قرار داد.


برچسب: بيوگرافي چارلز جنكس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۴:۱۶ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

بيوگرافي چارلز جنكس؛ مورخ معماري پرآوازه ( بخش اول)

چارلز جنكس، مورخ معماري پرآوازه، معمار منظر و مدير مركز درماني سرطان مگي، به گزارش مجله ريبا در توييتر و با تاييد خيريه ي مركز درماني مگي، در سن 80 سالگي به تاريخ 13 اكتبر 2019 در خانه اش در لندن دار فاني را وداع گفت.

از جنكس بعنوان متفكر پيشتاز پست‌مدرنسيم در معماري ياد ميشود و نوشته هاي او در رابطه با تئوري هاي معماري پست مدرن، از شهرت بسياري برخوردار است. او اين مباحث را در كتاب هايش از جمله "زبان معماري پست مدرن" (1977)، "ساختمان نمادين" (2005) و "مدرنسيم انتقادي – پست مدرنيسم به كدام جهت ميرود؟" (2007) مورد بررسي قرار داده است.


برچسب: بيوگرافي چارلز جنكس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۳:۴۴ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

چگونگي خريد هوشمندانه داكت اسپليت ايران رادياتور سايت تاسيسات دات كام در ايران

داكت اسپليت ايران رادياتور - Iran Radiator

داكت اسپليت ايران رادياتور را با مطالعه مشخصات فني زير و تصاوير رادياتور داكت اسپليت ايران با گارانتي اصلي و اطلاعات فروش و مناسبترين قيمت از نمايندگي فروش رادياتور داكت اسپليت ايران خريداري كنيد. خريد آنلاين در دو نوع سقف و ديوار متناسب با شرايط عمليات گرمسيري و معتدل و مبرد R410 و R22 در ظرفيت‌هاي 18000 تا 60،000 كلاس انرژي A و B به طور معمول و كمپرسور اينورتر، روتاري را مشاهده و بررسي نماييد.

داكت اسپليت ايران رادياتور يكي از محصولات شركت ايران رادياتور است كه فعاليت گسترده‌اي در زمينه توليد سيستم‌هاي سرمايشي و گرمايشي دارد. اين گروه صنعتي محصولات مطابق با استانداردهاي بين المللي توليد و ساير كشورهاي خاورميانه صادر مي‌كند.


برچسب: داكت اسپليت ايران رادياتور، خريد داكت اسپليت ايران رادياتور، قيمت داكت اسپليت ايران رادياتور، كاتالوگ داكت اسپليت ايران رادياتور، نمايندگي داكت اسپليت ايران رادياتور، ليست قيمت داكت اسپليت ايران رادياتور، مشخصات فني داكت اسپليت ايران رادياتور، فروش داكت اسپليت ايران رادياتور،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۱۹ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

معماري ساختمان خلاقانه با عنوان خانه كشويي در ژاپن

اين خانه مسكوني، در سال ۲۰۰۳ در شهرك مجيرو در توكيو ژاپن توسط مهندسين مشاور تندو طراحي واجرا گرديد و جايزه طراحي برتر كشور ژاپن را در سال ۲۰۰۴ به دست آورده است.

در اين خانه شخصي راه حل جالبي براي استفاده هوشمندانه از فضا پيشنهاد شده است كه نشان دهنده برخوردي خلاقانه در بهينه سازي استفاده از فضا و انعطاف پذيري هر چه بيشتر آن است. همانگونه كه از نام خانه پيداست بخش عمده اي از آن با تكيه بر وسايل كشويي كه در ديوارها جاسازي شده طراحي گرديده است. كانسپت اصلي طراحي اين خانه جاسازي فشرده تمام مبلمان مورد نياز يك خانواده مانند تختخواب، كمد، ميز، صندلي و وسايل فضاهاي خدماتي آنها متشكل ازآشپزخانه سرويس بهداشتي و انبارهاي ديواري است كه در يك سمت خانه و به صورت نواري قرار گرفته اند و ديگر فضاهاي خانه به طور باز و آزاد در نظر گرفته شده اند.


برچسب: خانه كشويي در ژاپن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۵۸ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)

پوشش نماي ساختمان با شبكه فلزي

مدتهاست كه متريال شبكه فلزي يا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روي نماي ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرد. حجم عظيمي از فلز كه بصورت شبكه و با طرح هاي گوناگون به عنوان پوشش روي نما قرار مي گيرد. اگر به ساختمان هايي كه با اين نوع نما كاور مي شوند نگاهي بياندازيد، خواهيد ديد كه زير كاور متريال شيشه و فريم كار شده و روي شيشه، پوشش نماي ساختمان با اين شبكه هاي فلزي كار مي شود. پروژه هاي شاخصي با اين متريال و اين سبك طراحي، در خارج و داخل ايران كار شده است. در ميان كارهاي داخلي با متال مش مي توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود كه طراحي آن توسط معمار باتجربه كشورمان، مهندس محمد مجيدي صورت گرفته است.


برچسب: پوشش نماي ساختمان با شبكه فلزي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۲۲ توسط:گروه برنامه نويسي و سئو اينفوجاب موضوع: معماري و طراحي داخلي نظرات (0)