جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل کشور جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل کشور .

جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل کشور

ویژگی های عام معماری روستایی

در ادامه ویژگی های عام معماری روستایی داریم:

سرپناه ارزان

وقتی مصالح ساختمان بومی بوده و نیروی کار سازنده ساختمان نیز افراد خانواده و همسایگان باشد، ارزان تمام شدن ساختمان نتیجه منطقی آن است. خیلی از مواقع در و پنجره را به ناچار از کارگاه مربوطه در خارج یا داخل ده خریداری می کنند.

سادگی و پرهیز از بیهودگی

اگر چه روستاها نیز در معرض هجوم نقشه های اصطلاحا شهری که مطابقتی با زندگی سنتی روستایی ندارند، قرار گرفته اند؛ ولی اساسا خانه روستایی ساده است. این سادگی در طرح خانه و ترکیب فضاهای خانه وجود دارد. شکل کلی خانه ی روستایی همانند طبیعت اطراف آن ساده است. هر چند در یک جا منظور از خانه چند اطاق جدای از هم می باشد، مانند خوزستان و در جای دیگر مجموعه ی فضاها به یکدیگر چسبیده اند و دسترسی از درون دارند، مثل روستاهای خدابنده و زنجان.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۹:۳۸ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

پمپ های سیرکولاتور

پمپ های سیرکولاتور مکانیزم پمپ های گریز از مرکز (سانتریفوژ) برای به چرخش در آوردن آب در یک مدار بسته استفاده میکنند.

موتور الکتریکی در پمپ های سیرکولاتور از طریق کوپلینگ یا به صورت مستقیم شفت پمپ را به چرخش در آورده و نیروی گریز از مرکز پروانه باعث سرعت گرفتن آب میگردد.

پوسته حلزونی شکل پمپ، سرعت آب خروجی از پروانه را کاهش و فشار آن را افزایش میدهد.

دو مشخصه اصلی پمپ های سیرکولاتور مقدار فشار (ارتفاع یا هد) هر چه مقدار سرعت چرخش موتور یا تولیدی آنها و نیز حجم آب عبوری از آنها (آبدهی یا دبی) است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۴:۲۳ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

بررسی میراث به جامانده از افشاریه در کتیبه قرآنی کاخ خورشید

کاخ خورشید بنای شاخص تاریخی ـ مذهبی شهرستان کلات است، فرضیه‌های متعددی در رابطه با کاربری این اثر تاریخی مطرح می‌شود، اما آنچه به این عمارت هویت می‌بخشد، کتیبه‌ای قرآنی متشکل از آیات سوره نبأ بوده که فرضیه مقبره بودن این بنا را تقویت می‌کند.

کاخ خورشید شهر کلات، بنایی تاریخی و مربوط به دوره افشاریان است که بر فراز بناهای کهن‌تری از دوره ایلخانی ساخته شده است و اهداف متعددی برای ساخت آن توسط متخصصان مطرح می‌شود که با توجه به وجود کتیبه قرآنی، رسم‌بندی‌ها، شکل کلی سازه و قیاس آن با ابنیه مشابه و معاصرش، فرضیه مقبره بودن این بنا قوت بیشتری می‌گیرد.


برچسب: کلات، کتیبه قرآنی، آیات سوره نبأ، کاربری، معماری مذهبی، مقبره، کاخ خورشید، قرآن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۱۶:۲۷ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

بیوگرافی چارلز جنکس؛ مورخ معماری پرآوازه ( بخش سوم)

آثار چارلز جنکس

چارلز جنکس به عنوان یکی از بزرگترین نظریه‌پردازان حوزه معماری، آثار بسیاری از خود بر جای گذاشته است که عمدتا کتاب‌هایی در رابطه با نظریات نوین وی هستند. چارلز جنکس من جمله معدود معمارانی به شمار می‌رود که علیرغم مطرح کردن تئوری‌های متعدد، آثار معماری چندان زیادی از خود برجای نگذاشته است و بیشتر وقت خود را به مطالعه و تحلیل آثار سایر معماران نامدار می‌گذراند. همین امر سبب شد که این معمار بتواند با فراغ خاطر و بی‌طرفی، نظریه‌پردازی و نگارش کتاب‌هایی بپردازند  که اهم آنها به شرح زیرند:

-جنبش مدرن در معماری  (Modern Movement in Architecture)

-معماری پرش کیهانی  (The Architecture of The Jumping Universe)

-کتاب ۵ معمار بزرگ نیویورک  (The New York Five)

-زبان معماری پست مدرن  (The Language of Post Modern Architecture)

-مدرن متاخر  (Late Modern)

-پست مدرنیسم چیست؟ What is Post Modernism))


برچسب: بیوگرافی چارلز جنکس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۵:۰۳ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

بیوگرافی چارلز جنکس؛ مورخ معماری پرآوازه ( بخش دوم)

جنکس، متولد 21 ژوئن سال 1939 در بالتیمور، مریلند، پیش از تحصیل در رشته ی معماری در مدرسه ی عالی طراحی هاروارد، مدرک خود در رشته ی ادبیات انگلیسی را از دانشگاه هاروارد دریافت نمود.

پس از فارغ التحصیلی در سال 1965، او به انگلستان نقل مکان کرد، و در دانشگاه لندن به مقام دکتری مورخ معماری نائل شد. در دوره های تحصیلی خود، او زیر نظر منتقدان معماری مدرن همچون زیگفرید گیدیئون و رینر بنهام آموزش دید.

پایان نامه ی دکتری جنکس، به کتابی چاپ شده توسط او در سال 1972 به نام جنبش های مدرن در معماری بدل گشت. او سپس در پی نوشتن زبان معماری پست مدرن، ناپایداری و تغییر پذیری سبک های معماری پس از مدرنسیم را دسته بندی کرده و مورد بررسی قرار داد.


برچسب: بیوگرافی چارلز جنکس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۴:۱۶ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

بیوگرافی چارلز جنکس؛ مورخ معماری پرآوازه ( بخش اول)

چارلز جنکس، مورخ معماری پرآوازه، معمار منظر و مدیر مرکز درمانی سرطان مگی، به گزارش مجله ریبا در توییتر و با تایید خیریه ی مرکز درمانی مگی، در سن 80 سالگی به تاریخ 13 اکتبر 2019 در خانه اش در لندن دار فانی را وداع گفت.

از جنکس بعنوان متفکر پیشتاز پست‌مدرنسیم در معماری یاد میشود و نوشته های او در رابطه با تئوری های معماری پست مدرن، از شهرت بسیاری برخوردار است. او این مباحث را در کتاب هایش از جمله "زبان معماری پست مدرن" (1977)، "ساختمان نمادین" (2005) و "مدرنسیم انتقادی – پست مدرنیسم به کدام جهت میرود؟" (2007) مورد بررسی قرار داده است.


برچسب: بیوگرافی چارلز جنکس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۳:۴۴ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

چگونگی خرید هوشمندانه داکت اسپلیت ایران رادیاتور سایت تاسیسات دات کام در ایران

داکت اسپلیت ایران رادیاتور - Iran Radiator

داکت اسپلیت ایران رادیاتور را با مطالعه مشخصات فنی زیر و تصاویر رادیاتور داکت اسپلیت ایران با گارانتی اصلی و اطلاعات فروش و مناسبترین قیمت از نمایندگی فروش رادیاتور داکت اسپلیت ایران خریداری کنید. خرید آنلاین در دو نوع سقف و دیوار متناسب با شرایط عملیات گرمسیری و معتدل و مبرد R410 و R22 در ظرفیت‌های 18000 تا 60،000 کلاس انرژی A و B به طور معمول و کمپرسور اینورتر، روتاری را مشاهده و بررسی نمایید.

داکت اسپلیت ایران رادیاتور یکی از محصولات شرکت ایران رادیاتور است که فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی دارد. این گروه صنعتی محصولات مطابق با استانداردهای بین المللی تولید و سایر کشورهای خاورمیانه صادر می‌کند.


برچسب: داکت اسپلیت ایران رادیاتور، خرید داکت اسپلیت ایران رادیاتور، قیمت داکت اسپلیت ایران رادیاتور، کاتالوگ داکت اسپلیت ایران رادیاتور، نمایندگی داکت اسپلیت ایران رادیاتور، لیست قیمت داکت اسپلیت ایران رادیاتور، مشخصات فنی داکت اسپلیت ایران رادیاتور، فروش داکت اسپلیت ایران رادیاتور،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۱:۱۹ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

معماری ساختمان خلاقانه با عنوان خانه کشویی در ژاپن

این خانه مسکونی، در سال ۲۰۰۳ در شهرک مجیرو در توکیو ژاپن توسط مهندسین مشاور تندو طراحی واجرا گردید و جایزه طراحی برتر کشور ژاپن را در سال ۲۰۰۴ به دست آورده است.

در این خانه شخصی راه حل جالبی برای استفاده هوشمندانه از فضا پیشنهاد شده است که نشان دهنده برخوردی خلاقانه در بهینه سازی استفاده از فضا و انعطاف پذیری هر چه بیشتر آن است. همانگونه که از نام خانه پیداست بخش عمده ای از آن با تکیه بر وسایل کشویی که در دیوارها جاسازی شده طراحی گردیده است. کانسپت اصلی طراحی این خانه جاسازی فشرده تمام مبلمان مورد نیاز یک خانواده مانند تختخواب، کمد، میز، صندلی و وسایل فضاهای خدماتی آنها متشکل ازآشپزخانه سرویس بهداشتی و انبارهای دیواری است که در یک سمت خانه و به صورت نواری قرار گرفته اند و دیگر فضاهای خانه به طور باز و آزاد در نظر گرفته شده اند.


برچسب: خانه کشویی در ژاپن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۵۸ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی

مدتهاست که متریال شبکه فلزی یا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حجم عظیمی از فلز که بصورت شبکه و با طرح های گوناگون به عنوان پوشش روی نما قرار می گیرد. اگر به ساختمان هایی که با این نوع نما کاور می شوند نگاهی بیاندازید، خواهید دید که زیر کاور متریال شیشه و فریم کار شده و روی شیشه، پوشش نمای ساختمان با این شبکه های فلزی کار می شود. پروژه های شاخصی با این متریال و این سبک طراحی، در خارج و داخل ایران کار شده است. در میان کارهای داخلی با متال مش می توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود که طراحی آن توسط معمار باتجربه کشورمان، مهندس محمد مجیدی صورت گرفته است.


برچسب: پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۹:۲۲ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

آکوستیک در معماری ساختمان

آکوستیک

میزان صدای موجود، چه از محیط پیرامون یا از فعالیت‌های درونی یک فضا تأثیر مهمی بر آسایش افراد ساکن می‌گذارد. از این رو موضوع آکوستیک در فضایی که انسان در آن زندگی یا فعالیت می کند بسیار بااهمیت است.

آکوستیک چیست؟

عمده تلاش در این موضوع حذف صداهای غیرمفید و نامطلوب است. یکی از مشکلات عدیده در بحث آکوستیک فضا، پدیده رزونانس (تشدید) است که معمولا این پدیده در فضاهای وسیع‌تر به‌ویژه در سالن‌های سینما، سخنرانی و آمفی‌تئاترها اتفاق می‌افتد. این پدیده فیزیکی در یک فضای همگانی اتفاق می‌افتد که در آن امواج صوتی پس از تولید از یک منبع، در محیط منتشر می‌شوند و پس از برخورد با جداره‌ها تولید گره و شکم می‌نمایند که در نقاط گره صدا به‌صورت قوی و در نقاط شکم، ضعیف شنیده می‌شود.


برچسب: آکوستیک چیست، آکوستیک ساختمان، پدیده آکوستیک در معماری، سه روش ایجاد آکوستیک، عوامل ایجاد اکوستیک، نقش آکوستیک در معماری،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۰۰:۵۸ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)