جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل کشور جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل کشور .

جامع ترین بانک اطلاعات مشاغل کشور

ورق دکرا، ورق کینگستون و تحولی نو در سقف‌های شیروانی منازل

ورق دکرا، ورق کینگستون و استفاده از آن در طراحی کلاسیک سقف Kingston (سقف طرح سفال) با ظاهری جذاب آن را از بسیاری از سیستم‌های سقفی متناسب با هر سبک معماری متمایز می‌کند. علاوه بر این، کلیه طرح‌های کینگستون با ضمانت 50 ساله پشتیبانی می‌شود.

ورق دکرا، ورق کینگستون در حال حاضر در طراحی کلاسیک سقف‌های شیروانی استفاده می‌شود و استفاده از آن در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف گسترش یافته است، اما ممکن است در برابر طوفان‌ها و وزش باد شدید مقاومت چندانی نداشته باشد یا گرمای زیادی را به خانه منتقل کند. در این مقاله می‌خواهیم سقف شیروانی را بررسی کنیم که توانست بسیاری از این مشکلات را برطرف کند. علاوه بر این که زیباست، از استحکام و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار است و از همه مهمتر قیمت ورق کینگستون مناسب. اینک به بررسی سقف سنگریزه‌ای می‌پردازیم.


برچسب: ورق دکرا، ورق کینگستون، رنگبندی تایل کینگستون، قیمت ورق کینگستون، هزینه اجرای سقف کینگستون، قیمت ورق دکرا، قیمت پوشش سقف دکرا،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۷:۴۸ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

معماری چوبی چیست؟

تا زمان شناخت عناصر سازه ای شناخته شده از آهن در اواخر قرن هجدهم، چوب تقریبا تنها مصالح قابل دسترس برای ساختار و پیکربندی سازه بود، یا برای بخش هایی از ساختمان همانند ستون ها، خرپاها، تیرهای کف که قابلیت تحمل تنش و خمش را داشتند. انواع بسیاری الوارهای معماری چوبی در ساختمان های متعدد مورد استفاده اند که از مشخصات ویژه ای برخوردارند. الوارهای چوبی قابل طبقه بندی به دو گروه هستند چوب های نرم و چوب های سخت. چوب های نرم تمامی برگرفته شده از مناطق درختان همیشه سبز و چوب های سخت برگرفته شده از مناطق درختان پهن برگ هستند. در اقلیم هایی که درختان بخشی از پوشش گیاهی سبز هستند از دوران باستان، چوب به عنوان مصالح ساختمانی بومی و سنتی مورد استفاده قرار می گرفت. در قدیمی ترین فرم های ساختمانی از الوارهای چوبی بدون کوچک ترین تغییری در شکل و فرم استفاده می کردند.


برچسب: معماری چوبی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۳:۴۴ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

درب های نامرئی: چگونه درب را درون پروژه با ظرافت پنهان کنیم؟

گاهی مواقع یک درب می تواند سردرد بزرگی در طراحی پروژه باشد. به یک نمای مستمر و ممتد و تمیز فکر کنید... وجود یک در وسط نما می توانید وضوح طراحی را از بین ببرد. یک درب حتما نباید از پنل های چوبی یا دستگره های برنجی باشد که ما به طور عرف از آنها بهره می بریم. اما چه میشد اگر درب به طور کامل از دیدگان ما ناپدید گردد؟ همه ما نسبت به مسیرها و اتاق های مخفی در خانه هایمان آشنایی داریم. اما برای اینکه بتوانیم آن فضای مخفی را درست تعریف کنیم، درب ورود و خروج هم باید مخفی شود.


برچسب: درب های نامرئی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۲:۳۳ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

معرفی مسجد فهرج، کهن ترین مسجد ایران

قدیمی ترین مسجد ایران به دوران قبل از اسلام باز می گردد.
قدیمی ترین مسجد تاریخی ایران در روستای فخرج واقع شده و قدمت آن 1400 سال است. برخی از مورخان، مسجد طاریانه را قدیمی ترین مسجد ایران می دانند، اما برخی مسجد فخرج را قدیمی ترین مسجد تاریخی ایران می دانند. مسجد جامع فهرج اکنون زنده و خوب است، دعای نماز را می توان از مناره مسجد شنید و نماز در آنجا برگزار می شود.
فخرج آب و هوای بیابانی گرم و خشک 25 کیلومتری یزد، بزرگراه یزد - کرمان، در قلب کویر است.


برچسب: روستای فهرج، عبادتگاه باستانی یزد، فهرج، قدمت مسجد فهرج، کهن ترین مسجد ایران، محراب مسجد فهرج، مسجد تاریخی فهرج، مسجد جامع فهرج، مسجد فهرج یزد، معماری مسجد تاریخی فهرج، نخستین مسجد ایرانی، نمونه مسجد ایرانی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۵۱:۲۷ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

بنای حمام، نشان تمدن و یک جانشینی ( پارت 2)

گرمخانه

گرمخانه، فضای اصلی حمام را تشکیل می دهد. حوضچه ای پر از آب ولرم در نزدیکی ورودی گرمخانه قرار داشت که چاله حوض نامیده می شد، تازه واردان پاهای خود را در آن برده و شست و شو می‌دادند. در سطح هم کف،در مدخل ورودی به گرمخانه که کف حمّام بود، با تخته سنگ های یکنواخت و زیبایی سنگفرش شده بود که عموماً دارای چند ستون سنگی و سقف گنبدی طاق و چشمه بود. در سقف هر طاق تعداد زیادی شیشه بود. در کنار سنگفرش های کف حمّام جوی های کوچک شیب‌داری قرار داشت که از سنگ ساخته شده بود و فضولات و آبهای اضافی را به خارج و فاضلاب حمل می‌کرد. خزینه‌ها مقابل درب ورودی گرمخانه ساخته می‌شد و برای بچه‌ها آب ولرم و برای بزرگ ترها آب گرم داشت.


برچسب: بنای حمام، تاریخچه حمام، حمام سنتی ایران، حمام های ایران، ساخت حمام، فضاهای حمام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۹:۵۵ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

بنای حمام، نشان تمدن و یک جانشینی ( پارت 1)

تاریخچه اولین حمام ها

تاریخچه اولین حمام ها در خارج از ایران طبق اسناد کتبی موجود، به بیش از دو هزار سال پیش از میلاد عیسی مسیح (ع) برمی گردد. به استناد کتب تاریخی موجود، جزیره ای به نام کرت دو هزار سال پیش از میلاد مسیح از چنان تمدن والایی برخوردار بود که تمامی منازل مسکونی (اعم از خانه ثروتمندان و فقرا) مجهز به حمام آب گرم روان بودند.

حمام، در تاریخ ایران قدمتی سه هزار ساله دارد. نظافت و پاکیزگی از دیرباز جزو اصول و آیین اعتقادی و مذهبی ایرانیان به شمار می رفت. غسل کردن در آیین زرتشتی، یکی از شروط شرکت در مراسم های مذهبی بود. قدمت ساخت حمام در ایران به پیش از دوره فرمانروایی هخامنشیان برمی گردد. پس از اسلام آوردن ایرانیان، حمام کردن به عنوان یکی از فرایض دینی مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.


برچسب: فضاهای حمام، قدمت حمام، گرمابه، مصالح حمام، معرفی حمام های عمومی، معماری حمام،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۸:۲۶ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

اشنایی با معماری در عصر تغییر اقلیم

هدف این نوشتار ارائه اصول معماری در عصر تغییر اقلیم است. ضرورت این امر از آنجا ناشی میشود که نرخ گرم شدن کره زمین، افزایش یافته است. به طور علمی اثبات گردیده است که انسان و فعالیت های او موجب افزایش تراکم جو ی گازهای گلخانه ای شده است و همین امر مسبب اثر گرمایش جهانی است. گستردگی مشکل گازهای گلخانه ای به حدی است که به منظور کاهش خطرات تغییر فاجعه آمیز اقلیم، نیاز توقف افزایش تراکم آن که به وسیله سوختن انرژیهای فسیلی تولید می شود ، احساس می گردد و بشر نیاز دارد که به سرعت از استفاده گاز گلخانه ای حاصل از سوخت فسیلی ، به سمت وابستگی بیشتر به انرژی تجدیدشونده پاک، حرکت کند.


برچسب: دسترسی خورشیدی شهری، تغییر اقلیم، طراحی خورشیدی ایستا، سیستم خورشیدی پویا، گرمایش و سرمایش،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۶:۲۲ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)

تاریخچه شکل گیری شهر مسکو به روایت جیمز موریس

در متون تاریخی برای نخستین بار در سال 1147 به مسکو اشاره شده، هر چند چنین به نظر می‌رسد که به علت جاذبه خاص مکانی این شهر که بر روی نقطه مرتفعی در کنار رودخانه مسکوا و مسلط بر آن ساخته شده، می بایستی قدمت شهر بیش از این باشد. در سال 1147 یوری دولگوروکی پرنس سوزدال در زمین‌های مرتفع شمال و ساحل چپ رودخانه مسکوا که 130 فوت از سطح رودخانه ارتفاع داشته و محل تلاقی جریان اصلی مسکوا و یک شاخه فرعی آن نگلینائیا بود، قلعه‌ای بنا نمود. نخستین اسکان این محل، که پیرامون آن در سال‌های 58-1156 پرچینی با چوب بلوط ساخته شده بود، منطقه‌ای به وسعت 10 آکر در غرب این پشته خاکی را اشغال می نمود.


برچسب: مسکو، کرملین، جیمز موریس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۴۵:۲۸ توسط:گروه برنامه نویسی و سئو اینفوجاب موضوع: معماری و طراحی داخلی نظرات (0)